Migränbehandling i Stockholm, Göteborg, Västerås och Uppsala | Lifetime Clinic - Lifetime Clinic
Övrigt

Migränbehandling

Många med migrän och spänningshuvudvärk kan bli hjälpta av en injektionsbehandling. Migrän är en av våra vanligaste sjukdomar.

Migrän och spänningshuvudvärk kan bland annat utlösas av stress, sömnbrist, fasta, kost och för kvinnor ibland hormonella förändringar. Behandlingen kan göras med injektioner.

Migrän och spänningshuvudvärk påverkar livskvalitén för många och är en av de vanligaste orsakerna till sjukskrivningar. Med hjälp av botox kan 7 av 10 få hjälp.

Man kan inte bota migrän med injektioner men man kan lindra besväret, många individer som behandlas hos oss, upplever att symptomen med hjälp av injektioner gör migrän attackerna mildare, mer sällsynta eller försvinner helt så länge substansen finns i den aktuella muskeln. Injektionen görs i musklerna mellan ögonbrynen, pannan och i vissa fall kräver tillägg i den temporala musklerna och musklerna på bakhuvudet.

Resultatet av behandlingen är märkbart efter ca 1 vecka och varar mellan 4 till 6 månader.

ESTETISKA INJEKTIONSRÅDET

Lifetime Clinic har en eller flera behandlare som är Certifierad för estetisk injicering. Certifieringen utfärdas av Estetiska Injektionsrådet och utgör en trovärdig kvalitetsstämpel för behandlande läkare, sjuksköterskor och tandläkare och erbjuder dig som patient möjlighet att göra upplysta och trygga val. Kliniker som använder loggan ”Certifierad för estetisk injicering” har personal som klarat av denna examination.
Alla med rätt medicinsk utbildning som arbetar med estetiska injektionsbehandlingar kan certifiera sig och förväntas följa det etiska kontraktet som de förbinder sig till vid certifieringen.

För mer information besök www.estetiskainjektionsradet.se

Intresserad av en behandling – eller vill du bara veta mer? Välkommen att höra av dig till oss på Lifetime Clinic!

Resurs 5

VISSTE DU ATT?

Migränbehandling hos oss utförs av legitimerade läkare eller sjuksköterskor
Resurs 7