Migränbehandling

Botox mot migrän och spänningshuvudvärk

Många med migrän och spänningshuvudvärk kan bli hjälpta av en botoxbehandling. Migrän är en av våra vanligaste sjukdomar. Det tydligaste tecknet på migränanfall är svår huvudvärk. De kan bland annat utlösas av stress, sömnbrist, fasta, kost och för kvinnor ibland hormonella förändringar. Behandlingen kan göras med injektioner med Botox (botulinum toxin).

Migrän och spänningshuvudvärk påverkar livskvalitén för många och är en av de vanligaste orsakerna till sjukskrivningar. Med hjälp av botox kan 7 av 10 få hjälp.

Man kan inte bota migrän med Botoxinjektioner men man kan lindra besväret, många individer som behandlar symptomen med botolinum toxin upplever att migrän attackerna blir mildare, mer sällsynta eller försvinner helt så länge substansen finns i den aktuella muskeln. Injektion av Botox görs i musklerna mellan ögonbrynen, pannan och i vissa fall kräver tillägg i den temporala musklerna och musklerna på bakhuvudet.

Resultatet av behandlingen är märkbart efter ca 1 vecka och varar mellan 4 till 6 månader.

Estetiska Injektionsrådet

Lifetime Clinic är certifierad av Estetiska Injektionsrådet, det innebär att flera av våra läkare och sjuksköterskor är medlemmar hos dem. Certifieringen utfärdas av Estetiska Injektionsrådet och utgör en trovärdig kvalitetsstämpel för behandlande läkare, sjuksköterskor och erbjuder dig som kund möjlighet att göra upplysta och trygga val för dina injektionsbehandlingar.
Kliniker som använder deras logotyp har medarbetare som klarat av denna examination vilket består av hårda tester i anatomi och injektionsteknik.

Intresserad av en behandling – eller vill du bara veta mer? Välkommen att höra av dig till oss på Lifetime Clinic!