Så här går det till

Hållbarhet

En behandling innebär att en liten mängd av det aktiva ämnet injiceras med en mycket tunn nål i den underliggande mimikmuskulaturen i det område som skall behandlas. Behandlingen går fort och är nästan helt smärtfri. Resultaten syns ofta redan efter ett par dagar och håller i sig i upp till 4-6 månader.

Alltid rätt till efterkontroll

Efter en utförd behandling har du rätt till en kostnadsfri touch-up inom 15 dagar där du tillsammans med läkaren går igenom vad gjorts och följer upp med en eventuell korrigering.

Har det däremot gått mer än 15 dagar har du inte längre rätt till en kostnadsfri touch-up utan istället erbjuder vi en touch-up till ett reducerat pris på 995 kr, detta gäller mellan 15-30 dagar efter en utförd behandling.

Tänk på inför din behandling:

• Man skall ej ha en infektion, feber, sjukdomskänsla i kroppen.
  • Man skall ej heller kvissla eller ha finnar på injektions området.
  • Man skall ej ha Herpes infektion som pågår i kroppen eller injektionsområdet.
  • Man skall ej vara gravid eller amma.
  • Har man tagit Magnecyl eller Ipren eller liknande kan man lättare få blåmärken i injektionsområdet.
  • För smärtlindring kan man införskaffa Emla salva på Apoteket och smörja ett tjockt lager på injektionsområdet ca 1 timma före behandling.
  • Tänk på att välja en dag du ej skall träna på.

Tänka på efter din behandling:

Behandlingsresultatet kan tidigast börja ses efter ca 3-4 dagar och varar generellt upp till 4-6 månader.

• Man skall ej utföra peeling eller massage av ansiktet samma dag.
  • Man skall ej träna samma dag.
  • Man skall ej sminka sig eller ta på det behandlade området de närmaste 6 timmarna efter behandling.
  • Man skall ej basta samma dag.

Vill du veta mer eller har du fler frågor kan du alltid boka en tid för konsultation med någon av våra läkare eller sköterskor.

Avbokning

Om du inte har möjlighet att komma på din bokade tid så ber vi dig avboka via telefon på 010-3333313 senast 24 timmar innan. Annars debiteras du med 30% av behandlingens kostnad.